aidemia--modules-lessonstartideas_type | Give a creative idea how to begin a lesson |
Which subject | Spanish |
What age group | Year or Grade 1 |
What topic | Verbs in present and past |
Quantity | 1 |
Any other preferences |
Introduce Year 1 students to the concept of verbs in the present and past tense through an engaging storytelling approach.
Teacher's Note: Gather students in a comfortable reading area where they can listen and engage together. Use props or a storytelling puppet if available to make the experience more lively.
Start the lesson with an intriguing question:
"¡Hola, mis pequeños amigos! ¿Alguna vez han imaginado cómo sería si los verbos pudieran viajar en el tiempo? Hoy, vamos a conocer a un verbo especial que se llama 'Correr'!"
Narrate a fun, simple story about a character named Verbo who embarks on an adventure through time. Use the following plot:
El Viaje Mágico de Verbo
Un día, Verbo (who represents "Correr") decidió que quería correr en el presente. Así que, cuando Verbo corre, ¡es hoy! Correr es divertido.
Pero, de repente, Verbo encontró una máquina del tiempo. "¡Quiero saber cómo era correr en el pasado!" pensó. Verbo viajó al año pasado. En ese tiempo, Verbo corrió rápido cuando jugaba con sus amigos. ¡Qué emocionante!
After telling the story, ask students engaging questions to encourage participation:
"¿Qué hace Verbo en el presente?" (What does Verbo do in the present?)
"¿Qué hizo Verbo en el pasado?" (What did Verbo do in the past?)
Conclude the story with a smile:
"Ahora que sabemos cómo correr y corrió, vamos a aprender más sobre otros verbos en el presente y el pasado. ¡Prepárense para jugar con palabras!"
By using storytelling, students are more likely to relate and remember the concepts of present and past verbs, as it taps into their imagination while providing a fun learning atmosphere.
End the introduction with cheers, reinforcing the excitement of learning in Spanish!